Entrevista a Ausiàs March


Javier García Martín

ENTREVISTA A AUSIÀS MARCH

Hui farem una entrevista a Ausiàs March va ser un poeta i caballer de l'edat Media de la una petita familia de la noblesa. Es un dels poetes mes iportants del Segle D'Or valencià y de la lliteratura valenciana.

-Bon dia Asuiàs sòc Javier.
-Bon dia Javier.

-Et puc fer unes perguntes per al meu treball de Valenciá manat per Eugènia?
-Clar que si, quan vulgues començem.

-Ens agrairia conèixer quan vas nàixer.
-Vaig náixer al 1397 a Beniarjó, al regne de València.

-Y la teua mort?
-Va ser el 3 de març de 1459 en el mateix lloc on vaig nàixer.

-Qual va ser el teu ofici?
-Vaig ser un dels poetes més importants del segle d'Or i de la literatura valenciana.

-Com era la teua família?
-La meua família era de la petita noblesa. El meu pare s'anomenaba Pere March i ma mare es cridava Leonor Ripoll.

-Quines de les teue obres ens recomanaries per a llegir? I la que més t'agrada qual és?
-Jo us recomanaria les meues tres obres anomenades: -Els cants del amor
-Els cants de la mort
-El Cant espiritual
La que més m'agrada jo crec que és el cant del amor.

-Et vas casar amb alguna noia?
-En 1439 amb cuaranta anys em vaig casar amb la germana de Joanot Martorell anomenada Isabela Martorell, pero desgarciadament va morir dos anys després i em vaig a tornar a casar amb Joana Escorna, al 1443.

-Vas tindre fills?
-Vaig tindre 5 fills pero ningú legítim.

Amb això acabem, gràcies per tot Ausiàs, ha sigut una molt bona entrevista, t'em conegut una mica més, descansa en pau <3.

-Adèu Ausiàs.Gracies per l'entrevista.
-Adèu Javier.


Comentaris

Entrades populars